KIMIMÁNIA*minden ami Kimi

 

News

Miért szenved Räikkönen?

Kimi Räikkönen szenved az új gumikon, s leginkább ennek köszönhető az utóbbi nagydíjhétvégéken mutatott hanyatló teljesítménye – véli a Lotus pályamérnöke, Alan Permane.
 
Miközben a Japán Nagydíjon tündöklő Romain Grosjean teljesítményével kivívta a Forma–1 elismerését, neves csapattársának, Kimi Räikkönennek ezúttal csupán statisztaszerep jutott mellette. „Milyen gyorsan megváltozhat a kép! Egy éve még arról beszéltünk, hogy Grosjean el fogja veszíteni a helyét a Forma–1-ben, hiszen éppen itt, Szuzukában ment bele hátulról Mark Webber autójába, és akkor mindenki Romaint szidta. Közben sokkal érettebbé vált. Ez lenyűgöző” – nyilatkozta a francia versenyzőről az egykori csapatfőnök Eddie Jordan. „Feltűnt valakinek, hogy Romain minden egyes edzésen gyorsabb volt Räikkönennél, amióta a finn aláírt a Ferrarihoz? Ezzel rövidre zárta a kérdést, elég érett-e ahhoz, hogy 2014-ben a Lotus vezére legyen. Ha megnézem a szuzukai teljesítményét, azt kell mondanom, bizonyította, hogy igen” – fogalmazott a Speedweeknek a manapság tévés szakértőként dolgozó Martin Brundle.
 
Egyesek tehát a francia fejlődésével és az idény végén távozó finn motiválatlanságával magyarázzák az erőviszonyok átrendeződését Enstone-ban. A Lotus szerint viszont leginkább a gumik módosítása okolható a változásért. Tény, amióta a Magyar Nagydíjon a Pirelli visszatért a 2012-es konstrukcióhoz, Grosjean a hat időmérő edzésből ötször gyorsabb volt Räikkönennél. A „Jégember” tehát érezhetően problémákkal küzd.
 
A Lotus műveleti mérnöke szerint nem véletlenül. „Nem tetszik neki az autó eleje. Nem érzi elég élesnek a bekanyarodásnál. Ha viszont megpróbálsz javítani ezen, az túl sok is lehet, és akkor a kocsi hátulját veszíted el. Ez egy kissé összezavarta őt, de kezd boldogulni vele. Mindeközben ugyanakkor Romain jelenleg megállíthatatlan” – magyarázza a szakember az Autosport hasábjain.
 
Az egykori versenyző, Johnny Herbert pedig hasonló megfigyeléseiről számolt be nemrég: „Kimi olyan versenyző, aki alapvetően érzi, mi történik, de most az autója sokkal nyugtalanabb, és sokkal alulkormányzottabb volt, mint Romainé. Ha alulkormányzottságot érzel, küzdened kell az autóval, hogy még el tudd csípni a kanyarcsúcspontokat. Ezután viszont gyorsan túlkormányzottsággal szembesülhetsz” – magyarázza a Motorsport Magazinnak a korábbi futamgyőztes.
 
Räikkönen bizonytalanságának számos jelét láthattuk az új gumik bevezetése óta. A Magyar Nagydíjon például nem egyszer raliversenyzőket megszégyenítő drifteléseket mutatott be az utolsó kanyarban, Dél-Koreában az első szabadedzésen az utolsó gyors balosban tört ki autója hátulja, s a gumifalban végezte, majd a másnapi időmérőn is hibázott utolsó gyors körében, Japánban pedig a második szabadedzésen dobta el Lotusát a technikás és szeles első szektorban, hogy aztán újra bakizzon a kvalifikáción. Mindez a Permane és Herbert által is említett megoldás keresésére utal. S talán az sem véletlen, hogy az autóba vetett korábbi bizalom hiánya éppen mindig a legkiélezettebb helyzetekben, azaz az időmérőkön veti vissza teljesítményét leginkább.
 
Permane szerint komoly a probléma, ha ugyanis szombatonként nem tudja kihozni a maximumot autójából, Räikkönen a sűrű mezőnyben sokat veszít, s rosszabb rajthelyéről nem mindig tud már előrébb lépni a versenyen – mint azt Japánban is láthattuk, ahol végül a 9. pozícióból lett ötödik. „Versenykörülmények között Kimi jól boldogul a gumikkal. Szingapúrban a tizenharmadik helyre kvalifikálta magát, Dél-Koreában a kilencedik helyre, de így is mindkétszer dobogóra állhatott. De ez nem lehet így minden hétvégén” – utalt Permane arra, hogy Räikkönennek mindkét esetben segítségére volt a biztonsági autó, valamint a riválisok hibája. „Nem alapozhatsz mindig a biztonsági autóra, hogy képes legyél hátulról előre kerülni. Jobb időmérőre van szükség, és ő jelenleg emiatt szenved. Ezúttal jobb volt a helyzet. Három tizeddel maradt el Romaintól Japánban, de ez hatalmas különbséget jelentett a rajtrácson, mivel nagyon szoros volt a küzdelem. Normál esetben ez két-három helyezést jelent” – vázolta Räikkönen ördögi körét a Lotus szakembere.
 
A finn bajnok számára ugyanakkor kedvező jel lehet a hátralévő futamok előtt, hogy autóját Japánban már jobbnak érezte, mint korábban – egy körön is. Mint ismert, a Lotus Dél-Korea óta hosszabb tengelytávval versenyez, aminek kimondottan az autó stabilizálása volt a célja a féktávokon és a kanyarodásnál. Räikkönen tehát reménykedhet abban, hogy mérnökeivel sikerül jobban kiismerniük az újítást, s megtalálni vele a megfelelő megoldást időmérős problémáira.
(motorsportal.hu)
2013.10.14. 18:38, Vivcsó Vissza a bloghoz
Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
Még nincs hozzászólás.
 

 

 

Főoldal Navigation Kimi Räikkönen Formula1 World Rally Champion Facebook
 

Abu Dhabi   
(2013.10.31.-11.03.) 
>>Képek
Szabadedzés Péntek(11.01.)
13:55-15:35 ORF1
22:55-0:40 m1
Szabadedzés Szombat(11.02.)
12:00-13:00 Német RTL
Időmérő Szombat(11.02.)
13:30-15:30(élő!) Német RTL
13:45-15:25(élő!) ORF1
13:45-15:20(élő!) m1
21:35-23:10(felv.) m2
Verseny Vasárnap(11.03.)
12:45-16:25(élő!) Német RTL
13:00-16:10(élő!) ORF1
13:30-16:20(élő!) m1
21:30-0:20(felv.) m2
 Pontverseny állása     Versenynaptár    Tesztnaptár    Statisztika    Kimi idei eredményei     Eddigi versenyek

 

 

 

Roger Federer Ariel - Road to Success Kimi Räikkönen               
 

 


Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor – kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény – minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség